Regulamin serwera.

Oficjalny regulamin serwera Fill RolePlay

Punkt 1 - Zasady Ogólne

1.1 Korzystając z serwera Fill RolePlay, zobowiązujesz się do przestrzegania niniejszego regulaminu.

1.2 Ten regulamin to zbiór zasad serwera Fill RolePlay.

1.3 Każdy gracz ma obowiązek szanowania życia podczas akcji i nie tylko, wyjątki może uwzględnić i zatwierdzać tylko i wyłącznie administracja.

1.4 Członkowie Zarządu serwera mają prawo do zmian w następującym regulaminie bez informowania o tym graczy oraz podawania przyczyny.

1.6 Zakazuje się agresywnych akcji RP w obrębie 300 metrów od GZ (tzw.GreenZone) bez poważnego podłoża RolePlay.

1.7 Administracja zastrzega sobie prawo do zbanowania osoby na określony okres bez podawania konkretnej przyczyny.

1.8 Zakazuje się używania „Z” (listy graczy/scoreboard) w celu zobaczenia pozycji innych graczy. Służy ona tylko i wyłącznie do uzyskania podstawowych informacji, takich jak zobaczenie ID osób lub zobaczenie informacji ile znajduje się osób danej frakcji na serwerze.

1.9 Na serwerze obowiązuje nakaz posiadania roleplay’owego citizena (dzień, noc, wszystkie pogody, woda, krzaki, drzewa, propy). Dodatkowo zakazuje się używania wszelkich wspomagaczy, cheatów, zakazanych modów oraz wszystkiego, co ułatwia wam rozgrywkę – grozi od 30 dni do bana permanentnego.

1.10 Zakazuje się agresywnych akcji RP w mieście, wszelkie napaści na innych graczy, bezpodstawne strzelaniny, odbicia czy porwania mogą grozić banem.

1.11 Jeżeli podczas akcji RolePlay dostałeś crash lub utraciłeś połączenie z internetem itp., należy w jak najszybszym czasie poinformować o tym uczestników akcji na kanale #crashe. W innym przypadku można spodziewać się bana za Combat Log.

1.12 Każda osoba grająca na serwerze Fill RolePlay ma prawo do nagrywania każdej agresywnej akcji RP. Ułatwi to ewentualne zgłoszenie innego uczestnika z akcji na rządowym.

1.13 Zakazuje się rozmów oraz przekazywania informacji na wszelakich komunikatorach np. Discord w trakcie aktywnej rozgrywki na serwerze.

1.14 Na serwerze obowiązuje całkowity zakaz Stream Snipowania.

1.15 Przed oddaniem strzału gracz musi dokonać inicjacji werbalnej (czyli np. krzyknąć) lub niewerbalnej (np. oddanie strzałów ostrzegawczych w niebo – minimalnie 3 strzały).

1.16 Zakazuje się podszywania pod frakcje, czyli noszenia ubrań frakcyjnych oraz jeżdżenia pojazdami frakcyjnymi, nie będąc w danej frakcji.

1.17 Na serwerze oraz na discordach z nim związanych panuje bezwzględny zakaz leaku danych tj.: adres, imię i nazwisko, e-mail, nr telefonu, zdjęcia itp. Za złamanie tego podpunktu grozi ban permamentnym.

1.18 Zakazuje się posiadania na urządzeniu, na którym prowadzicie rozgrywkę, programów trzecich, np. cheatów.

1.19 Zakazuje się odgrywania postaci skorumpowanej oraz transpłciowej – jest to możliwe tylko i wyłącznie za zgodą zarządu serwera.

1.20 Posiadając nakaz nagrywania, waszym obowiązkiem jest posiadanie nagrania od momentu odpalenia FiveM’a do czasu wyjścia z serwera. Takowe nakazy wydawane są na stanowisku przez Hound’s.

1.21 Zakazuje się prób/sprzedaży przedmiotów uzyskanych na serwerze we strefie IC za realne pieniądze.

1.22 Zabronione jest bycie członkiem serwerów tzw. Shop, na których można kupić: Rockstarki/Cheaty/Spoofery. Również zakazuje się posiadania różnego rodzaju autoryzowanych aplikacji z cheatów bądź sklepów z cheatami.

1.23 Wszelkie próby uniknięcia otrzymanej blokady, tj. bana (nie wliczając zakupu unbana poprzez stronę serwera) na różne sposoby będą kończyć się otrzymaniem bana permanentnego.

1.24 Działania ukierunkowane na oszustwo administracji podczas np. transakcji poprzez sklep internetowy serwera skutkować będą banem permanentnym.

1.25 Zmiana danych osobowych jest możliwa tylko i wyłącznie w DOJ.

1.26 Zakupiona firma musi być aktywna i starannie prowadzona – w innym przypadku może zostać odebrana.

1.27 Zakazuje się handlu bonami, które można dostać m.in. w /sklep.

1.28 Każde wyjście z roli, nieważne jak małe, będzie skutkowało banem – minimum 1h do nawet 7 dni.

1.29 Zakazuje się reklamowania innych serwerów/Discordów w swoim nicku.

1.30 Zakazuje się kilkukrotnego kupowania unbana z okresu 7 dni, jeżeli posiadasz aktywnego bana na 14 dni lub dłużej. W takiej sytuacji możliwe jest jedynie wykupienie unbana zgodnie z ilością od - do na stronie. Gdy posiadamy bana na 14 dni, możemy odczekać 7 dni i nie wykupić go, tylko za 7 dni. W razie złamania tego punktu regulaminu ban może zostać przedłużony.

1.31 Zakazuje się handlowania rzeczami serwerowymi za walutę w prawdziwym życiu.

1.32 Zakaz tworzenia postaci z polskim imieniem i nazwiskiem.

1.33 Na serwerze obowiązuje zakaz sprzedaży firm. Firmę można sprzedać jedynie za zgodą zarządu serwera.

1.34 Własne serwery Discord oraz dokumenty związane z serwerem Fill Roleplay są własnością serwera. Edytowanie, kopiowanie, używanie ich bez wiedzy Zarządu będzie skutkowało blokadą permanentną oraz blacklistą na serwerze Discord.

Punkt 2 - Zasady na Discord

2.1 Zakaz obrażania, dyskryminacji oraz nękania innych użytkowników.

2.2 Zakaz promowania innych serwerów oraz treści niezgodnych z regulaminem Discorda.

2.3 Używanie nicków oraz avatarów zawierających treści wulgarne, obraźliwe lub nieodpowiednie jest zabronione.

2.4 Zakaz spamowania, floodowania oraz niepotrzebnego pingowania administracji.

2.5 Obowiązuje kultura wypowiedzi oraz poszanowanie innych użytkowników.

2.6 Zakaz udostępniania prywatnych danych innych osób bez ich zgody.

2.7 Stosowanie się do poleceń administracji.

2.8 Zakaz rozpowszechniania fałszywych informacji oraz dezinformacji.

2.9 Zabrania się używania botów do manipulacji serwerem.

2.10 Treści NSFW są surowo zabronione na serwerze.

2.11 Zakaz publikowania linków do treści nielegalnych, szkodliwych lub obraźliwych.

Punkt 3 - Zasady na kanałach pomocy

3.1 Na kanałach pomocy panuje bezwzględna kultura osobista, zakazuje się obrażania graczy i administracji oraz podmiotów z nimi związanych.

3.2 Administrator zastrzega sobie prawo do wyciszenia danego uczestnika na kanale głosowym, gdy jego zachowanie znacząco wybiega ponad normy etyki.

3.3 Administrator zastrzega sobie prawo do wyrzucenia danego uczestnika z kanału głosowego, gdy jego zachowanie znacząco wybiega ponad normy etyki.

3.4 Materiał dowodowy np. (vod, zrzuty) jest ważny 24h, lecz może pojawić się wyjątek jedynie za zgodą zarządu. Nagranie musi być od momentu rozpoczęcia akcji oraz zawierać pełny dźwięk z gry i mikrofonu gracza, w innym przypadku nagranie może nie zostać zaakceptowane.

3.5 Podczas, gdy zgłaszamy gracza musimy korzystać z własnych materiałów dowodowych, wyjątkiem jest to, że osoba posiadająca „klip” wyrazi zgodę na jego użycie.

3.6 Administrator nie ma prawa zakorzyć „rządowego” bez podawania konkretnych i zrozumiałych powodów, jeśli takowy administrator nagle zakorzy twoje sprawy możesz złożyć na niego skargę od odpowiednim kanale.

3.7 Każdy gracz ma prawo do nagrania „rządowych” w celu weryfikacji swojej sprawy, złożyć skargę czy nagranie przesłać.

3.8 Zakazuje się publikacji nagrania z kanału pomocy w celu własnej korzyści lub „ośmieszenia” administracji, takie nagranie może być użyte wyłącznie do weryfikacji sprawy lub zgłoszenia administracji.

3.9 Nawet jeśli regulamin nie wspomina o karze, gracz może zostać ukarany za rzeczy nie ujęte w regulaminie, jeśli administracja ma do tego dobry powód.

3.10 Jakość nagrania musi być przystępna, na nagraniu w celu zgłoszenia musi być widoczne ID lub Nick Steam, dźwięk otoczenia oraz dźwięk osoby zgłaszającej. Jeśli nagranie nie spełnia tych wymogów, nie ma żadnego cennego czasu administracji.

3.11 W przypadku, gdy sprawa zgłaszana przez gracza przerasta kompetencje administratora rozpatrującego, ma on obowiązek wezwać innego administratora na pomoc.

3.12 W celu zgłoszenia Combat Loga wymaganym jest nagranie Wideo – kwestia screenów nie będzie brana pod uwagę.

3.13 Administrator ma obowiązek rozpatrzyć wasze odwołania od bana w ciągu 48h.

Punkt 4 - Zasady rozgrywki na serwerze

4.1 Zakazuje się wychodzenia z roli podczas akcji RolePlay z innymi graczami.

4.2 Zakazane jest tworzenie nazwy postaci z waszym nickname’em Steam lub Discord.

4.3 Zakazuje się przenoszenia informacji pochodzących ze źródła OOC do IC, czyli metagamingu.

4.4 Każdy gracz po rozpoczęciu akcji ma obowiązek dokończenia jej, nawet jeśli jest druga osoba.

4.5 Zakazuje się wyzwania rodziców i innych podmiotów graczy, będzie to traktowane jako Trash Talk.

4.6 Stan BW to stan „nieprzytomności”, dlatego jeśli odgrywamy ciężkie rany, zakazuje się mówienia podczas owego stanu, będzie to traktowane jako FailRP, wyjątki to lekkie rany, np. siniaki.

4.7 Gracz jest zobowiązany do odgrywania ran rzeczywistych, jakie poniosła jego „postać”.

4.8 Zakazuje się podawania informacji na BW.

4.9 Każdy gracz musi się stosować do skali akcji tzn. podczas napadu na kasetkę nie można przejąć z pościgu do strzelaniny, tower defenca aby zlootować policjantów, takie akcje będą kończyć się banem za LowRP.

4.10 Na serwerze zakazuje się grania typowe „bojówki” w mieście oraz poza nim. Przejawy bojówkarskich zachowań będą karane.

4.11 Postać IC można rozpoznać w momencie kiedy nie zmieni ona/ubioru lub nie zakryje kluczowych elementów swojej postaci.

4.12 Podczas akcji gracz może użyć komendy nagracyniej /try, lecz jedyne raz na daną interakcję np. podczas nabijania amnezji można użyć komendy jedynie raz.

4.13 Zakazuje się używania /try w obecności innego gracza kilkukrotnie, będzie to traktowane jako power gaming.

4.14 Zachowania typu MW (MustWin) będą surowo karane banem po stronie PD jak i Crime.

4.15 Zakazuje się nadużywania czatu Local OOC.

4.16 Kłamanie na komendach narracyjnych jest surowo zabronione.

4.17 Nie zawsze musisz posiadać przy sobie dowód/prawo jazdy.

4.18 Zakazuje się oszukiwania przy jakiejkolwiek wymianie oraz sprzedaży pojazdu.

4.19 Dozwolone jest oszukiwanie ludzi podczas transakcji tylko i wyłącznie w przypadku ściśle związanych z CRIME lub z dobrym podłożem RP.

4.21 Dozwolone jest zabieranie skadników zdobywanych podczas prac legalnych poprzez zarząd danej firmy.

4.22 Zakazuje się okradania graczy ze składników zbieranych w pracach legalnych.

4.23 Zakazuje się używania /w aby dowiedzieć się np. gdzie znajduje się inny gracz, Komenda /w należy do strefy OOC.

4.24 Jako gracze jesteście zobowiazani stosować się do zasad w posiadaniu broni.

4.25 W przypadku poruszenia się pojazdem będąc w ruchu osoba nie ma obowiązku się poddać.

4.26 W przypadku pojazdu stojącego w miejscu, jeśli osoba dokonuje podania musi się poddac.

4.27 Po teleportacji na szpitale przy graczu, zobowiazuje się on do odgrywania totalnej amnezji.

4.28 Zakazane jest jazda pojazdem nieprzytomowanym do danej powierzonej np. jedzenie sportówka po górach.

4.29 Nie można wykorzystywać mechaniki gry czyli coś np. bugować, trzeba to natychmiast zgłosić do administracji.

4.30 Zakazane jest pitowanie aut nieprzyrostowym do tego pojazdem np. zakazuje się taranowania sportówką aut typu SUV czy OFFROAD.

4.31 Zakazuje się poruszenia autem które posiada przybite 3 opony.

4.32 Limity w pojazdach są ściśle określone należy się ich trzymać.

4.33 Prace legalne należy wykonywać tylko i wyłącznie pojazdem który można pobrać z firmy.

4.34 Chat głosowy służy do używania swojego głosu. Używanie bindów, puszczanie muzyki będzie surowo karane, chyba że masz zgodę administracji Fill RolePlay która akceptuje administrator.

4.35 Każda osoba, która zmieniła tonację głosu i ma na sobie inną maskę, nie możesz jej rozpoznać.

4.36 Nie zakazuje się używania słów potocznie nazywanych c-wordami/p-wordami, n-wordami w zaufanym gronie, jednakże wypowiedziane w gronie osoby która prowadzi transmisje na żywo będzie karana.

4.37 Zakazuje się poruszenia tematów rasistowskich.

4.38 Zakazuje się poruszenia tematów związanych OOC.

4.39 Dozwolone jest używanie modulatuara jeśli dobrze nas słychać i nasz głos jest realistyczny.

4.40 Zakazuje się spamu na reporcie.

4.41 Zakazuje się przenoszenia majątków z postaci na postać.

4.42 Zakazuje się wyrządzania ran trwałych oraz akcji na tle seksualnym bez zgody gracza na którym ma zostać to wykonane.

4.43 Zakazuje się wykonywania CK / FCK bez zgody administracji w przypadku ck lub fck limitki czy rzeczy tego typu przepadają.

4.44 Frakcje mają prawo do wykorzystawiania power gamingu w przypadku gdy dany gracz utrudnia odegranie akcji RP lub nie odpowiada na komendach narracyjnych.

4.45 Zakazane jest wykorzystywanie mechaniki gry oraz wszelkie błędy należy zgłosić na ticketach lub na kanale #błędy.

4.46 Zakazuje się podejmowanie akcji agresywnych wobec innych graczy tylko w celu uzyskania ich przedmiotów, będzie to traktowane jako LootRP.

4.47 Zakazuje się robienia Rocket League na innych graczach (celowe wklejanie w ścianę).

4.48 Aby osoba straciła pamięć musi zostać przeprowadzone wobec tego odpowiednie czynność, po których ofiara odgrywa na komendzie /try (z powodzeniem). W takim przypadku osoba jest zmuszona do odgrywania amnezji, nieprzestrzeganie będzie traktowane jako FailRP.

4.49 Zakazuje się kradzieży pojazdów frakcyjnych bez powodu jedynię w usadzionej akcji RP.

4.50 Zakazuje się podszywania się pod frakcje.

4.51 Zakazuje się powracania do tej samej akcji hostylnej po BW.

4.52 Aby zabrać rzeczy policjantowi trzeba odjechać z miejsca strzelaniny na odległość minimum 500 metrów (wyjątkiem zabranie na miejscu jest GPS, BodyCam, Telefon).

4.53 Maksymalny czas przetrzymywania porwanego gracza podczas zwykłego porwania wynosi 2h, jeśli akcja jest dynamiczna, (zmiana lokalizacji porwanego etc.) oraz z wysokim jak i głębokim podłożem RolePlay.

4.54 Limit poruszenia się "ekipowo" bez założonej wyności 6 osób w przypadku akcji hostylnych.

4.55 Zabrania się okradania ludzi którzy piorących brudną gotówke na miejscu do tego przeznaczonym, 400 metrów od pralni można zacząć akcje agresywną.

4.56 Zakazuje się bezpośrednie okradanie graczy ze "wszystkiego" na redzone.

4.57 Zakazuje się bezpodstawne okradanie graczy ze “wszystkiego” na redzone. Przedmioty, jakie można zabierać, to nielegalne, którymi mogą wam zrobić krzywdę itd. A nie że opierdalacie praktycznie do zera bo jest “na waszym terenie” - 3 dni bana.

4.58 Swat nie ma obowiązku poddania się, jeżeli jest w kasku oraz pełnej kamizelce kuloodpornej.

4.59 Czas na reakcję podczas adekwatnych do tego akcji to 10 sekund.

4.60 Zakazuje się przeszukiwania osób, których nie doprowadziliśmy do stanu BW. Wyjątkiem jest inicjacja grupowa, np. strzelanina między LSPD vs CRIME.

4.61 Zakazuje się robienie graffiti na terenie lokali, np. Bean, Aldente.

4.62 Aby porwać członka jakiejś frakcji, wymagane jest to, aby było ich minimum 5 na służbie.

4.63 Zakazuje się używania driveby w autach kuloodpornych.

4.64 Każdy gracz ma obowiązek odgrywania prawdziwych ran odniesionych przez swoją postać. Zakazuje się odgrywania postrzału w kamizelce oraz rany postrzałowej stycznej. Każda rana postrzałowa lub inne poważne obrażenia muszą skończyć się operacją na szpitalu. Odgrywanie zakazanych ran oraz obrażeń sprzecznych z tymi odniesionymi przez naszą postać skutkuje banem na 72h.

4.65 Zakazuje się tzw. “Wjazdów” na domy prywatne innych graczy - ban 3d.

4.66 Zakazuje się podpinania ludzi pod linię, a później zostawiania ich albo przyczepiania do aut bez sensownego podłoża RP.

4.67 Zakazuje poruszania się pojazdem, gdy nie posiadamy dwóch kół, jedno to wyjątek.

4.68 Nakazuje się posiadania odpowiedniego ubioru na siłowni, chodzi tutaj o ubiór typowo do ćwiczeń (dres, spodenki itp.). Osoby ćwiczące na siłowni w ubiorze eleganckim lub po prostu nieprzystosowanym do treningu będą karane banem za LowRP na czas 1 dnia.

Punkt 5 - Zasady CRIME

5.1 Zakazuje się ubierania kamizelek, hełmów i rzeczy paramilitarnych, jeżeli nie jesteśmy we frakcji, nie mamy jasnej podstawy RP lub zgody administracji wyższej.

5.2 Zakazuje się porywania osób pracujących w pracach legalnych.

5.3 Helikopter nie wlicza się do limitu, lecz osoby, które znajdują się w nim, nie mogą brać czynnego udziału w akcji w przypadku strzelaniny.

5.4 Zakazuje się odbijania konwoju w promieniu 500m od komendy, więzienia czy szpitala.

5.5 Zakazuje się tak zwanego wjazdu na 3-ciego.

5.6 Zakazuje się sprzedawania narkotyków na własnej ośce / terenie org.

5.7 Gangi mają obowiązek weryfikować nowych członków pod względem wiedzy i rozgrywki w stylu HOOD RP.

5.8 Dozwolone jest przeszukiwanie na terenie ośki tylko i wyłącznie po zakończeniu akcji.

5.9 Po policyjnym kodzie zero nie obowiązują żadne limity po stronie LSPD (nie obowiązuje w przypadku napadów).

5.10 Zerwanie negocjacji musi być jasno zaznaczone (osoba zgłaszająca musi mieć pewność, że wiadomość dotarła do drugiej strony). Po zerwaniu występuje 10-sekundowe przygotowanie do strzelaniny.

5.11 Zakazuje się poddawania, gdy siedzimy w pojeździe i jedziemy; w takim przypadku musimy wysiąść lub zatrzymać się i stworzyć zagrożenie dla drugiej osoby.

5.12 Kategorycznie zabrania się porywania pracowników EMS na służbie bez dobrego podłoża RP (dobrym powodem nie jest porwanie na zakładnika/napad, by zabrać sprzęt medyczny itp.).

5.13 Zakazuje się wjazdów na komendę Policji bez dobrej akcji RP.

5.14 Rozpoczynając inicjację, należy dać drugiej stronie czas na reakcję (przyjmujemy 5-10 sekund).

5.15 Podczas pościgu policji musi on trwać minimum 15 minut, przed upływem tego czasu zabronione jest stosowanie tower defense ów bądź innych tego typu zagrań. Wyjątkiem jest, gdy pojazd uciekających ulegnie zniszczeniu (przypadki, gdy uciekający specjalnie uszkodzi pojazd, by przejść do tower defense ów, jest uwzględniany jako złamanie regulaminu).

5.16 Pomoc udzielana przez EMS w miejscu strzelaniny ma odbywać się w bezpiecznym miejscu, nie podczas strzelaniny bądź w momencie, gdy możliwe jest zagrożenie życia.

5.17 Zabroniony jest powrót na akcję po wbiciu stanu BW (dotyczy to również pomocy przez EMS na miejscu).

5.18 Kartel/Mafia jako "głowa" crime ma prawo egzekwować zachowanie poprzez wykonywanie ran stałych/ck bez uzyskiwania wcześniej zgody.

5.19 Zakazuje się strzelania tzw. "radiówki" - brak stosowania 7 dni bana.

5.20 Zakazuje się sadzenia / gotowania w interiorach (czytaj) - Mieszkanie oraz miejsca, gdzie LSPD nie może wjechać (miejsca ciężko dostępne), nie obowiązuje to na ośkach.

5.21 Zakazuje się chodzenia w kamizelkach policyjnych bez uzasadnionej akcji RP

5.22 Podczas pościgu/ucieczki z banku/jakiejkolwiek sytuacji pościgowej zakazuje się rozpoczęcia sytuacji hostylnej bez inicjacji słownej/akcyjnej/dynamicznej (najpierw próba poddania + danie czasu na reakcję drugiej stronie) - brak czasu + strzelanie po to, by strzelać - ban.

5.23 Gdy jest akcja crime v crime, policja oczekuje z boku do czasu wystrzelania się ekip, aby nie robić wjazdu na 3. Gdy crime się już wystrzela i zbierze swoich, można rozpocząć pościg za ekipą, która wygrała strzelaninę.

5.24 Po każdym wjeździe jest cooldown 2h.

5.25 Limit wjazdu z strony atakujących gang to 8, a z strony broniących jest nieograniczony.

5.26 Aby odbić przejęty sklep/fryzjer itd., trzeba: Usunąć grafa i zrobić własnego.

5.27 Każdy członek gangu musi posiadać dopasowany kolor skóry do gangu, w którym uczestniczy.

5.28 Zakaz sprzedawania narkotyków w miejscach ciężko dostępnych dla policji np. Wyspa lodowa, Góry, Cayo Perico.

5.29 Każdy gang ma wyznaczony teren swojej ośki.

5.31 Zakazuje się robienia napadu bez zakładników.

5.32 W momencie gdy znajdujecie się w miejscu zbioru bądź przeróbki narkotyku, waszym obowiązkiem jest zbieranie lub przerabianie.

5.33 Każda organizacja jest zobowiązana do posiadania jednakowego stroju na akcje hostylne Crime vs Crime powyżej 3 osób.

5.34 Zakazuje się pisania o jakichkolwiek rzeczach związanych z Crime na "Birdzie". Owe pisanie będzie traktowane jako FallRP. Od tego jest chat darkweb.

5.35 Zakazuje się kampienia na narkotykach oraz wszelkiego rodzaju zleceniach tylko w celu agresywnej akcji i tak zwanego "złootowania" innych graczy.

5.36 Maksymalnie 3 osoby mogą być na "czujce" w trakcie gdy reszta osób zbiera/przerabia narkotyk.

5.37 Zakazuje się gotowania/sadzenia narkotyków w interiorach oraz miejscach, gdzie LSPD nie ma dostępu.

5.38 Gangi oraz Organizacje mają obowiązek trzymać się barw wyznaczonych przez Opiekunów Crime.

5.39 Zakazuje się "wjeżdżania" innej ekipie na napad tylko dlatego, że "chcecie się postrzelać" bądź "Wy chcieliście robić ten napad".

5.40 Aby "wjechać" komuś na napad, musicie mieć dobry powód IC.

5.41 Każdy gang oraz zarejestrowana organizacja przestępcza ma obowiązek zaprosić Opiekuna Crime na swój serwer Discord oraz nadać mu rangę "Opiekuna" z uprawnieniami Administratora.

5.42 Zakazuje się poddawania z samochodu. (Osoba, która zostaje poddana przez osobę, która jest w pojeździe, nie ma obowiązku się poddać).

5.43 Podczas inicjacji poddania musicie znajdować się poza pojazdem, mieć wyciągniętą broń oraz wycelować w stronę przeciwnika.

5.44 Zakazuje się zabierania jedzenia oraz picia w trakcie przeszukiwania.

5.45 Zakazuje się zabierania karty SIM, dowodu i prawa jazdy bez większego powodu IC. Gdy jednak masz takowy powód, to po zakończeniu przeglądania karty musisz ją oddać do właściciela.

5.46 Niekonsekwentne prowadzenie postaci w gangu lub organizacji będzie skutkowało FCK lub banem.

5.47 Zakazuje się umawiania na tak zwane "bitki". W rywalizacji nie chodzi tylko i wyłącznie o strzelanie. (dla gangów polecam ustawki itp.)

5.48 Zakazuje się dojazdu po zakończeniu akcji hostylnej.

5.49 Zakazuje się robienia "Tower Defence" na akcjach hostylnych Crime vs PD (np. napady, pościgi).

5.50 Dołączenie do organizacji przestępczej lub gangu wiąże się z akceptacją najwyższego wymiaru kary poprzez podpisaną Omertę.

5.51 Każdy gang czy organizacja ma obowiązek posiadać OMERTĘ, którą członkowie muszą złożyć IC.

5.52 Aby dostać pozwolenie na FCK danej osoby, Szef gangu/organizacji musi posiadać Omertę oraz dowód, że została ona złożona.

5.53 Zakaz sprzedawania narkotyków w miejscach takich jak: kanały, Góry, GZ i RZ, Miejsca ogólnodostępne z ograniczoną możliwością wjazdu.

5.54 Zakaz ubierania się w stylu bojówkarskim tyczy się: kamizelki, plecaki bojówkarskie.

5.55 Osoby sprzedające abonament mają dowolny wybór ceny za niego, max do 50k za 48h.

5.56 Zabrania się podszywania pod Kartel

5.57 Zabrania się podszywania pod inne organizacje/gangi.

5.58 Zakazuje się uciekać do GZ, siedziby itp. w trakcie akcji hostylnej lub agresywnej

5.59 Organizacja niezarejestrowana nie może liczyć więcej niż 6 osób.

5.60 Zakaz porywania, przeszukiwania itp. ludzi bez żadnego podłoża RP.

5.61 W organizacjach jak i gangach obowiązuje limit członków w liczbie 50.

5.62 Na redzone obowiązuje inicjacja.

5.63 Organizacje mają całkowity zakaz wjeżdżania na gangi.

5.64 W trakcie sojuszu Organizacja - Gang: Możliwość wymiany narkotyków, Skup narkotyków oraz broni, Możliwość pomocy na napadach, Kategorycznie zabrania się pomocy przy "wjazdach".

5.65 Aby rozpocząć akcję hostylną pomiędzy gangiem ulicznym a organizacją, wymagane jest odpowiednie podłoże IC.

5.66 Podczas akcji agresywnych zakazuje się używania masek lub czapek zmieniających objętość głowy postaci.

5.67 Zakazuje się jakichkolwiek sojuszy między organizacjami.

5.68 Zakazuje się wszelkich akcji agresywnych na terenie greenzone, czytaj szpital, Benny's itd., do 400 metrów od nich (wyjątkiem jest garaż, który obowiązuje 50 metrów).

5.69 Zakazuje się używania driveby w autach kuloodpornych.

5.70 Każdy gang może odgrywać, co chce: OldSchool, Newschool itp.

5.71 Gangi mogą chodzić w dowolnych "fitach", lecz muszą one posiadać w nich przynajmniej 3 rzeczy nawiązujące do koloru gangu.

5.72 W momencie gdy dany gang zobaczy, że jakaś obca im osoba sprzedaje narkotyki na ich ośce, ma prawo go poddać, wszcząć z nim akcję RP, a nawet zrobić mu rany trwałe.

5.73 Za sprzedaż narkotyków na ośkach innego gangu będzie groziło FCK postaci po kontakcie z Mafia.

5.74 Gangi mogą atakować inne gangi na ich terenie tylko sposobem na tzw. "przejazd". Polega on na uformowaniu konwoju składającego się z np. 2 samochodów i poruszanie się po wrogim terytorium, prowokując tym wrogi gang do reakcji. To gang, który jest na swoim terenie, decyduje, gdzie i czy w ogóle wyniknie strzelanina.

5.75 Gang wjeżdżający na ośkę przeciwnego gangu musi wiązać się z konsekwencjami.

5.76 Graffiti na środku ośki przeciwnego gangu można zrobić jedynie po wygranym wjeździe.

5.77 Przeciwne gangi mogą robić graffiti na obszarze 100 metrów od głównego budynku.

5.78 Jeżeli stronie broniącej uda się obronić "ośkę", może przeszukać atakujących i zabrać wszystko, wyjątkami jest dowód, prawo jazdy, jedzenie, picie oraz telefon z kartą SIM.

5.79 Kategoryczny zakaz "lootowania" na wjazdach ze strony atakujących (nawet po wywiezieniu).

5.80 Podczas wjazdu na ośkę strona broniąca może wejść do interioru (warunkiem tego jest, że wszystkie drzwi muszą być otwarte).

5.81 FCK dawnego członka gangu, organizacji można zrobić tylko, gdy podpisał OMERTĘ.

5.82 Na jednej postaci można być wyłącznie tylko jednym OG. (Jeśli byłeś kiedyś OG Balla, to teraz nie możesz być nagle OG Crips).

5.83 Zakazuje się teleportacji na szpital, żeby unknąć przeszukania

5.84 Organizacje przestępcze mają kategoryczny zakaz kontrolowania, zbierania Weedu.

Punkt 6 - Limity

6.1 Napad na Sklep: (Można zacząć od 1 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 1 - 4 |—| CRIME: 1 - 2 |—| ZAKŁADNICY: minimum 1 |—|

6.2 Napad na Ammunation: (Można zacząć od 2 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 2 - 4 |—| CRIME: 1 - 2 |—| ZAKŁADNICY: minimum 2 |—|

6.3 Napad na Fleeca: (Można zacząć od 3 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 3 - 6 |—| CRIME: 2 - 4 |—| ZAKŁADNICY: minimum 2 |—|

6.4 Napad na Humane Lab's: (Można zacząć od 4 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 4 - 10 |—| CRIME: 4 - 7 |—| ZAKŁADNICY: minimum 3 |—|

6.5 Napad na Magazyn: (Można zacząć od 2 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 2 - 4 |—| CRIME: 1 - 2 |—| ZAKŁADNICY: minimum 2 |—|

6.6 Napad na Pacyfik: (Można zacząć od 4 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 4 - 8 |—| CRIME: 3 - 6 |—| ZAKŁADNICY: minimum 3 |—|

6.7 Napad na Gruppe6: (Można zacząć od 3 policjanta na służbie) |—| POLICJA: 3 - 6 |—| CRIME: 2 - 4 |—| ZAKŁADNICY: minimum 2 |—|

Punkt 7 - Przeszukania i pedy

7.1 Można zabierać przedmioty takie jak jedzenie/picie, jeśli jest to niezbędne.

7.2 Można przeszukiwać osoby, które zabiło się w danym miejscu, nie ma obowiązku oddalania się w bezpieczną lokalizację, aby kogoś przeszukać.

7.3 Lootowanie z pieniędzy jest dozwolone do limitu, który wynosi: 30 000$ (nie dotyczy to oszustw crime oraz akcji z policją).

7.4 Nie zabrania się przeszukiwania osób na miejscu strzelaniny CRIME vs CRIME.

7.5 Zakazuje się okradania kart SIM, dowodu, prawo jazdy bez podłoża RP.

7.6 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym musi posiadać przynajmniej dwóch opiekunów IC.

7.7 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym ma kategoryczny zakaz posiadania i używania broni palnej/białej. (Nie dotyczy to sytuacji, w których dana broń umożliwia wykonywanie animacji bądź danej akcji).

7.8 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym nie może korzystać z telefonu. Dozwolone jest to wyłącznie w momencie, gdy nie zepsuje rozgrywki graczom w pobliżu.

7.9 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym nie może kierować pojazdami.

7.10 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym nie może pracować (wyjątkiem są frakcje EMS, LSPD).

7.11 Osoba odgrywająca roleplay na pedzie zwierzęcym, która będzie niekonsekwentnie prowadzić postać, zostanie jej pozbawiona. Administracja może wyciągnąć konsekwencje wobec gracza rozgrywającego roleplay na pedzie zwierzęcym, gdy stwierdzi, że akcja, która została odegrana, nie jest odpowiednia do danego peda.

Punkt 8 - Pojęcia RolePlay

RP (Role Play) - Tryb gry oparty na odgrywaniu prawdziwego życia.

IC (In Character) - Świat wirtualny, który odgrywamy na serwerze.

OOC (Out of Character) - Świat realny.

FCK (Forced Character Kill) - Uśmiercenie naszej postaci przez inną osobę.

CK (Character Kill) - Samobójstwo postaci.

CL (Combat Log) - Wyjście z serwera podczas akcji RP.

MG (Meta Gaming) - Przenoszenie informacji pochodzących ze źródeł OOC do IC.

PG (Power Gaming) - Wymuszanie akcji RP na innych graczach bez ich zgody.

BW (Brutally Wounded) - Jest to stan naszej postaci, w której jesteśmy brutalnie pobici lub nieprzytomni

VDM (Vehicle Deathmatch) - Próba wprowadzenia kogoś do stanu BW bez konkretnego powodu przy pomocy auta.

NJ (Ninja Jacking) - Kradzież samochodu polegająca na wyrzuceniu z siedzącego w nim drugiego gracza i odjechanie pojazdem.

CN (Celebrity Name) - Nazywanie swojej postaci imieniem oraz nazwiskiem znanej osoby lub postaci fikcyjnej.

RDM (Random Deathmatch) - Zabijanie graczy bez powodu.

FD (Fail Driving) - Jazda nieprzystosowanym pojazdem do danej nawierzchni.

NOB (Nie odczuwanie bólu) - Nie odgrywanie bólu.

CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji w celu pościgu itd.

BH (Bunny Hop) - Ciągłe skakanie w celu szybszego przemieszczania się.

WZR (Wyjście z roli) - Mówienie rzeczy, które nie mają sensu IC, np. "o kurde, myszka mi spadła", "klawiatura się rozwaliła" itd.

SS (Stream Sniping / Ghosting) - Wykorzystywanie informacji z transmisji prowadzonej z naszego serwera.

MZ (Meta Zwroty) - Np. "daj rączkę", "zapraszam do góry", "zapraszam na sezamkową" i mówienie po chińsku.

TT (Trash Talk) - Bezsensowne wyzywanie i krzyczenie.

WMG (Wykorzystywanie mechaniki gry) - Wykorzystywanie rzeczy, które dają nam przewagę, a są błędami gry.

RK (Revenge Kill) - Zemsta na graczu, który doprowadził naszą postać w stan BW i tego nie pamiętamy.

Unikanie akcji RP - Teleportowanie się na szpital lub ucieczka na apartamenty, z których nie możemy wyjść.

FailRP - Błędne odegranie akcji RP.

LowRP - Niski poziom RP.

LootRP - Kradzież przedmiotów z ekwipunku innego gracza dla korzyści materialnych.

RapeRP - Gwałt IC.

FearRP - Brak odgrywania strachu.

HoodRP - Odgrywanie postaci gangstera, wczucie się w tradycje gangu, jego zachowania, wrogów, sojuszy itp.

Akcja hostylna - Akcja o podłożu CRIME.